خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/05 - 19:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
یوسفی در دیدار کاردار کویت:

ضرورت افزایش همکاری‌های میان ایران و کویت با استفاده از توانمندی‌های فراوان دو کشور در زمینه‌های مختلف

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کویت با اشاره به سابقه مناسبات دوستانه این دو کشور، گفت: ایران و کویت از توانمندی‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف برخوردارند که ضروری است با استفاده از آنها سطح مبادلات و همکاری‌های میان دو کشور را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ فلاح بداح الحجرف، کاردار کویت در تهران ظهر امروز (دو­شنبه، 5 آبان ماه) با مجتبی یوسفی، نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران  و کویت دیدار و گفت و گو کرد.



یوسفی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه مناسبات دوستانه دو کشور، گفت: ایران و کویت از توانمندی­های فراوانی در زمینه های مختلف برخوردارند که می بایست با استفاده از آنها سطح مبادلات و همکاری­های دو کشور را افزایش داد.



نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران  و کویت در ادامه با ناکافی دانستن سطح فعلی مراودات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بین دو کشور، افزود: اجرایی شدن کلیه توافقات فیما بین دو کشور و رفع موانع توسعه همکاری­‌ها، مورد پیگیری گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کویت قرار دارد.



نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار گفت: گسترش تعاملات فرهنگی و اجتماعی میان مردم ایران و کویت به عنوان دو کشور همسایه و مسلمان، ضرورتی است که   می بایست از سوی مسئولان دو کشور مورد پیگیری قرار گیرد.



فلاح بداح الحجرف، کاردار کویت در تهران نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت حفظ و توسعه مناسبات و همکاری­های دو کشور در زمینه های مختلف بویژه روابط اقتصادی و تجاری گفت: کشورش در تلاش است تا با رفع مسائل و مشکلات موجود، ارتباطات فیمابین بیش از پیش گسترش یابد.



وی همچنین افزود: نقش گروه­‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور در کمک به شناسایی و رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر توسعه همکاری­‌های فیمابین، بسیار حائز اهمیت است.



کاردار کویت در تهران در پایان این دیدار بر لزوم تحکیم و تقویت همکاری­‌های فیمابین در عرصه ­های مختلف و مورد علاقه دو کشور تاکید کرد.



در این دیدار سیدالبرز حسینی نماینده مردم خدابنده‌، غلامعلی کوهساری نماینده رامیان و آزادشهر و برخی از اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کویت حضور داشتند و به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند./



پایان پیام

  • کد خبر : 306967
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار